Caută

Tips-uri alimente fără gluten


În secolul vitezei, a fast food-ului și a automatismelor, uneori, am putea sa considerăm ca e poate mai ușor, mai rapid să comandăm, decât să gătim. Asta indiferent de problemele de sănătate știute sau neștiute. Acest tip de comportament, în timp, poate să aducă cu el probleme de sănătate, asta dacă nu ne documentăm sau nu cunoaștem sursa ingredientelor, valoarea nutrițională, sau termenul de expirare.


Când apar problemele de sănătate, începem cu ce? Mergem la medic și pornim pe drumul interminabil al analizelor.


Ceva ce vă pot recomanda și e verificat de mine și apropiați, este o soluție exact la atunci când bebelusul trece la diversificarea alimentației, doar că noi o gândim puțin invers: am putea să eliminam, treptat și mai ale scontrolat și măsurabil, cate un ingredient din alimentația zilnică. Astfel, în funcție de reacții sau rezultate, îl vom trece pe lista ”așa da” sau ”așa nu”. Pentru că, în fond, medicul recomandă, însă tot în sarcina ta ramâne să verifici ce este mai potrivit pentru tine și organismul tău.


Așadar, am renuntat la gluten, zahăr și lactate, puțin câte puțin și în intervale diferite. Și cât de bine m-am simțit după ce am făcut asta!


Menționez ca nu sufăr de boala celiaca sau intoleranță la gluten, ci pur și simplu, a fost o recomandare pe care am primit-o cu încredere și care m-a ajutat să diminuez ”burtica” considerabil, stările de disconfort și mai ales, cateva kilograme în plus.


👉 Cum am început să mănânc din nou alimente ce conțin gluten, zahăr, lactate, constant, am sesizat că mă îndrept spre aceleași probleme.


Asa că, azi, împărtășesc cu voi, care sunt alimentele permise/nepermise în cazul în care vreti si voi sa testați și să eliminați din dieta voastră glutenul o vreme.


⛔Alimente ce contin gluten⛔:


👉cereale din grâu, orz, secară;

👉făină de grâu, orz, secară;

👉amidon de grâu, amidon de porumb;

👉făină sau pâine graham;

👉germeni de grâu;

👉pâine preparată din faină de grâu, orz, secară;

👉paste făinoase din făină de grâu sau secară;

unele preparate din lapte, precum frișca;

👉carne şi preparate din carne ce conţin făină de grâu, orz, secară sau derivate de gluten – unii cârnaţi, crenvuşti, mezeluri;

👉brânză – preparate comerciale ce conţin 👉brânză cu adaosuri sau care imită brânza;

👉tot ce înseamnă plăcinte / prăjituri / patiserie;

👉legume în sos, legume preparate industrial;

grăsimi – sosuri pentru salate;

👉dulciuri și deserturi – cele mai multe preparate de cofetărie şi patiserie (torturi, prăjituri, biscuiţi, pateuri, plăcintă),

👉budinci instant;

👉deserturi congelate care conţin stabilizatori cu gluten;

👉unele bomboane;

👉băuturi „instant” (ceai, cafea, cacao, băuturi din fructe) care sunt preparate cu aditivi, stabilizatori, emulsificatori;

👉unele cafele cu arome, unele ceaiuri, berea, 👉whisky, unele lichioruri preparate cu alcool din cereale; vodka distilată din cereale;

👉cele mai multe supe gata preparate – supele instant;

👉sosurile din comerț, arome naturale ce conțin alcool, ketchup, preparate din muștar;

👉îndulcitorii pe bază de malț, berea conțin gluten;

👉chiar și unele medicamente și suplimente alimentare pot conține gluten, atenție!

👉băuturile alcoolice pe baza de cereale precum berea, care conține orz si malț;

amidonul si praful de copt;

👉coloranții artificiali;

👉dextrină

👉plastelina, acuarelele, nisipul kinetic, lipiciul de pe plicuri.


✅Alimente permise - fără gluten✅:


👉quinoa,

👉mălai,

👉mei,

👉hrișcă,

👉orez integral,

👉cartofi,

👉soia,

👉tapioca;

👉făină de migdale, cocos, hrișcă;

👉pâine preparată doar din făină fără gluten;

👉paste făinoase fără gluten – din orez, hrișcă, mazăre, linte;

👉lapte și produse lactate – brânză proaspătă de vacă, de oaie, telemea de vacă, cremă de brânză, urdă etc;

👉carne proaspătă, de la animale crescute în mediul natural de viață – porc, vită, oaie, carne de pasăre, peşte;

👉ouă de la păsări crescute în mediul natural de viață;

👉preparate de carne ce nu conţin amidon sau derivate de gluten;

👉fructe proaspete, congelate, uscate, conservate,

👉sucuri naturale din fructe;

👉legume proaspete, congelate, conservate, 👉fasole uscată, linte, pastă de tomate, orez;

👉nuci, semințe de in și semințe crude;

👉dulciuri și deserturi din preparate cu făină de 👉orez sau tapioca, şerbet şi îngheţată, dacă nu conţin stabilizatori cu gluten;

👉miere;

👉nucă de cocos;

👉uleiuri presate la rece;

👉cafea naturală,

👉ceai din plante medicinale;

👉supe, ciorbe preparate acasă, din ingrediente permise;

👉oţet din vin,

👉plante aromatice,

👉cacao pudră sau carob.


⛔Eu personal voi renunta la tot ce înseamnă carbohidrati (mălai, orez, miere, etc) , pentru o perioadă de cel putin 30 de zile, zahar si evident, lactate!⛔


Sa ne fie de folos!

15 afișare0 comentariu